Tehnici meditative: Secventa calmarii instantanee

Tehnici meditative: Secventa calmarii instantanee

Jun 30, 2013

Meditatia si constientizarea sunt minunate atunci cand ai destul control asupra timpului tau pentru a te bucura de ele. Insa ce se intampal atunci cand o criza cere actiune imediata? 

Folosind descoperiri stiintifice in fiziologia relaxarii, doctorRobert Cooper a dezvoltat un program in 6 pasi ce minimizeaza efectele negative ale stresului in momentul in care corpul resimte. El denumeste acesta tehnica Secventa Calmarii Instantanee. 

PhotoPeaceWithin

 

Pasul 1:: Practicati respiratia neintrerupta. Atunci cand apare stresul, concentrati-va imediat pe respiratie si continuati sa respirati fluid, profund si constant. 

Pasul 2: Adoptati o mimica pozitiva a fetei. Zambiti cu gura pana la urechi. “Intelepciune conventionala ne explica faptul ca bucuria declanseaza zambetul “, explica Dr. Cooper. “Studii recente sugereaza, insa, ca acest proces este o strada cu sens dublu. Zambetul poate contribui la sentimentul de fericire si intro situatie stresanta va poate calma. incercati acest test simplu: zambiti larg acum. Va simtiti mai bine? 

Pasul 3::  Echilibrati-va postura. Oamenii stresati par a fi incovoiati, de unde si expresia: “Au greutatea lumii pe umerii lor””

“Mentinandu-va o postura corecta, obtineti rezultate similare zambetului”, spune doctor Cooper. “Echilibrul fizic contribuie la echlibrul emotional.” Tineti-va capul si barbia sus, pieptul inainte, pelvisul si soldurile drepte, spatele drept si confortabil iar abdomenul detensionat. Imaginati-va un carlig ce va ridica intregul corp dintr-un punct situat in centrul zonei superioare a capului vostru”.

Pasul 4: Scufundati-va intr-un vald de relaxare. Treceti constient un val de relaxare prin intregul corp. “Imaginati-va ca stati sub o cascada ce va spala intreaga tensiune”, spune Dr. Cooper says.

Pasul 5: Confruntati realitatea. Confruntati-va cauzele stresului. Nu incercati sa il negati sau sa va doriti sa nu se fi intamplat. Ganditi: “Aceasta situatie este real. Ma pot descurca. Gasesc cea mai buna cale de a o rezolva chiar acum. “

PAsul 6:: Recapatati-va controlul. In loc sa va faceti griji in legatura cu faptul ca stresul v-a lasat fara control, concentrati-va pe ceea ce puteti controla si faceti pasii necesari pentru a elibera stresul. De asemenea, pastrati-va gandirea clara si gandurile sincere in pofida unora distorsionate. 

 

sursa: http://1stholistic.com/meditation/hol_meditation_calming_sequence.htm

468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *