Tehnica Hong-Sau

Tehnica Hong-Sau

Jun 19, 2013

Hong-Sau — “Eu sunt EL”

Hong-Sau este una dintre tehnicile extraordinare ale yoga pentru identificarea mintii. Sri Daya Mata a ridicat in slavi Hong-Sau atat de mult incat spune ca ori de cate ori are putin timp liber o practica.

Hong-Sau inseamna “Eu sunt EL“— “Eu sunt Spirit”.

“Hong” si “Sau” sunt cuvinte sacre Sanskrite ce au o conexiune vibratorie cu inspiratia si expiratia, avand un efect de calmare a respiratiei. Respiratia si mintea sunt foarte strans legate. Respiratia calma creaza o minte calma. Respiratia haotica conduice catre o minte haotica. . Simpla observatie a respiratiei o va calma. Hong-Sau este o mantra. Este foarte simpla – lucurile de baza sunt simple!

Ce sa facem cand apar ganduri?

Sf. Teresa din Avila are cateva sfaturi bune:

Atunci cand apar ganduri pe care nu le vreti, nu le acordati mai multa atentie decat ati acorda cuvintelor unui idiot

Daca mintea incepe sa porneasca, nu te simti vinovat – foloseste acest moment pentru a reveni la tehnica. Daca in primele momente ale meditatiei va puteti stapani mintea veti avea mult mai putine probleme. Atunci cand o practicati corect respiratia se poate incetini – se poate chiar opri – si aceasta este o stare pe care sa o cautati. Aceasta este o stare profunda de nemiscare. Doar bucurati-va de sentimentul de pace din momentul in care respiratia nu curge.

Nu va faceti griji – corpul va respira daca are nevoie, nu va faceti griji. Si nici nu va entuziasmati gandindu-va “Am reusit!” Relaxati-va si bucurati-va. Insa nu incercati sa creati starea. Nu incercati sa controlati respiratia – nu aceasta este practica Hong-Sau. Incercam sa fim sufletul – observatorul tacut, constient. Daya Mata spune despre Hong-Sau: “Nu mi-am irosit timpul; am practicat in toate momentele libere ale zilei.”

Si intotdeauna amintiti-va ca tehnicile sunt doar cai catre scop. Nu va pierdeti timpul. De fiecare data cand aveti cateva momente libere practicati Hong-Sau si apoi simtiti pacea – si vorbiti cu Guru.

sursa: http://www.yogananda.com.au/pyr/pyr_hong-sau.html

Pregatirea

  1. Pentru a decarboniza fluxul sanguin, si astfel sa va calmati corpul, inspirati, incordand corpul; expirati puternic. Repetati de doua sau de trei ori.
  2. Inspirati si expirati incet si profund de cateva ori, avand grija ca cele doua sa fie egale (Numaratori sugerate: 20-20-20, or 12-12-12.) Nu va fortati. Repetati de sase sau de doisprezece ori.
  3. Mental controlati daca sunteti relaxat. Periodic, controlati-va corpul in timpul tehnicii.
  4. Incepeti tehnica printr-o expiratie lenta si deliberata.

Tehnica de baza

  1. Atunci cand inspiratia aduce aerul in corp, in ritmul ei, urmariti-o mental rostind mental sunetul Hong. Imaginati-va ca respiratia voastra face acest sunet.
  2. Atunci cand exiprati, in ritmul natural al respiratiei, urmariti-o si rostiti mental  Sau 
  3. Daca in orice moment respiratia se opreste in mod natural, acceptati cu calm pauza, identificandu-va esenta din voi pana respiratia isi reia cursul natural, in ritmul ei propriu.
  4. Pentru a va pastra concentrarea asupra respiratiei (sau cand sunteti intr-o stare mai profunda de inetriorizare, sa puteti diferentia inspiratia de expiratie), va poate ajuta aduce degetul aratator catre palma atunci cand inspirati si departe de palma cand expirati.

Prima faza

  1. Daca respiratia este haotica, puteti fi mai bine constienti de miscarea fizica a plamanilor si a diafragmei decat de fluxul aerului prin nari. In acest caz conduceti-va mintea catre inclinatia ei naturala: Concentrati-va pe aspectele pur fizice ale respiratiei – miscarea cutiei toracice, a diafragmei sau a ombilicului.
  2. Gradat, pe masura ce va calmati, transferati-va atentia de la procesul respiratiei la respiratie.

Faza a doua

  1. Pe masura ce atentia voastre este exclusiv pe respiratie, observati punctul de intrare al aerului in corpul vostru, la nari.
  2. Gradat, pe masura ce respiratia se calmeaza, concentrati-va pe zone din ce in ce mai sus din nas. Pentru a va mari gradul de constienta incercati sa faceti un efort interior de va relaxa nasul.
  3. Pe masura ce devine natural sa afceti acest lucru, aduceti-va concentrarea asupra respiratiei la zona unde intra in cavitatea nazala. Simtiti-o in zona superioara a acestui pasaj si vizualizati miscarea ei blanda, trezind centru Cristic din lobii frontali ai creierului.

Faza a treia

  1. Deveniti din ce in ce mai identificati cu respiratia si din ce in ce mai putin cu nevoie corpului de inspira si expira. Aduceti-va aminte, in special cand va calmati foarte mult, ca aceasta nevoie poate fi mai mult imaginara (ca rezultat al unui obicei inradacinat in subconstient) decat reala. De aceea:
  2. Concentrati-va si bucurati-va de pauzele dintre inspiratie si expiratie. Stati si observati simtul libertatii atunci cand scapati din tirania respiratului constant. Pe langa bucuria ce se naste din acest calm si liberatate, totusi, nu incercati sa prelungiti aceste momente folosind vointa.
  3. Directionati-va vointa catre gandul de a deveni aerul ce intra in nas sau spatiul fara margini din centrul Cristic.
  4. Pe masura ce pauzele se prelungesc, puteti sa va folositi atentia pentru a mantra mental  Aum in centrul Cristic.

Puncte cheie

  1. In timpul acestei practici, priviti in sus pentru a ridica gradat nivelul de constiinta. Totusi nu va concentrati pe centru Cristic pana nu va vine natural sa simtiti curgerea respiratiei.
  2. Stati cat mai nemiscati in timpul acestei tehnici. Orice miscare fizica (si astfel o miscare din alta zona a unuui gand sau a unei emotii) va excita respiratia.
  3. Din cand in cand controlati-va mental corpul (in mod special nasul) pentru a va asigura ca este relaxat.
  4. In timp ce mantrati Hong-Sau, asigurati-va ca o facti doar mental. Deseori, gandul constient ca mantrati produce o miscare inconstienta a limbii sau a buzelor, o oarecare tensiune in mandibula sau in gat. Asigurati-va ca si aceste parti ale corpului vostru sunt complet relaxate.

sursa: http://www.ananda.org/meditation/free-meditation-support/articles/an-overview-of-hong-sau-and-its-advanced-phases/

468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *