Respiratia alternativa

Respiratia alternativa

Jun 29, 2013

In viata voastra de zi cu zi, experimentati manifestarea si coexistenta a doua principii opuse ca ed exemplu fierbinte si rece, armonie si haos, iubire si ura, bine si rau, frumos si urat, idei constructive si deconstructive, atitudini negative si pozitive s.a.m.d. In situatii normale, aceste forte opuse raman in echilibru. In mod similar, corpul nostru mentine armonia dintre doua subsisteme opuse ale sistemului nervos autonom ce sunt responsabile pentru buanstarea noastre fizica si psihologica. Aceasta armonie se rupe datorita stilului e viata ultrarapid al aceste epoci.

Respiratia poate aduce schimbari majore in viata noastra pentru ca ea ramane conectata si controleaza functionarea si armonia ambelor sisteme nervoase. Putem sa respiram atat prin nara dreapta sau stanga dar si prin amandoua. Respirand alternativ prin cele doua nari este un fenomen uimitor iar alegerea uneia dintre cele doua nari ne conduce catre o stare necesara unui anumit tip de activitate. De exemplu, actiunile efervescente pot fi realizate respirand prin nara dreapta. In schimb, respiratia prin nara stanga produce calm si perseverenta. Similar, respiratia prin ambele nari ne conduce catre starea de samadhi, o forma de meditatie profunda.

Obiective

Obiectivele principale din perceptia respiratiei alternative sunt:

  • A obtine si sustine  stare de calm
  • A realiza homeostaza in cadrul functiilor si proceselor corpului
  • A atinge niveluri inalte de constiinta

In timpul ultimului mileniu, descoperirile stiintifice au dezvaluit secretele strategiilor de functionare si ale conexiunii dintre cele 2 emisfere cerebrale si procesele respiratiei. Emisfera dreapta a creierului ofera disciplina, credinta, prietenie, un comportament placut si alte atribute pozitive similare, in timp ce emisfera stanga ne aduce logica si capacitatile de gandire. A realiza un echilibru intre cele doua emisfere este obiectivul respiratiei alternative.

Pentru o viata spirituala, calmul este principiul de baza. Se crede ca starea de calm poate fi atinsa prin activarea in mod egal a ciclurilor respiratorii. Un ciclu drept mai activ cauzeaza agresiune, furie si tensiune in timp ce un ciclu stang mai puternic conduce catre frica si complexe de inferioritate.

In timp ce practicam respiratia alternativa, mintea si respiratia ar trebui sa se acompanieze una pe cealalta. Tinerea respiratiei joaca, de asemenea, un rol important in atingerea starii e ganduri zero.

Tehnica

Mai intai, inspirati prin nara dreapta si tineti respiratia. Expirati prin nara stanga si tineti respiratia. Acum, inspirati prin nara stanga si tineti respiratia. Apoi, expirati prin nara dreapta si tineti iar respiratia. In acest fel, se completeaza un ciclu de respiratie alternativa. Practica constanta a respiratiei alternative poate imbunatati concentrarea mentala.

Beneficii

Perceptia respiratiei alternative este o tehnica unica ce ofera diverse beneficii:

  • Atingerea unor niveluri inalte de constiinta
  • Cresterea concentrarii si a vigilentei mentale
  • Confera perceptii extrasenzoriale si intuitie
  • Produce homeostaza in functiile si procesele corpului

Concluzii

Perceptia respiratiei alternative este o tehnica stiintifica in care respiratia alternativa este folosita pentru a ne ajuta sa intram intr-o stare de calm si sa traim o viata sanatoasa.

sursa: http://www.preksha.com/meditation/preksha92meditation.asp

468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *