Perceptia respiratiei

Perceptia respiratiei

Jun 25, 2013

Respiratia reprezinta o punte intre corp si constiinta. Aceasta este elementul revigorant al corpului care il mentine activ. O persoana poate supravietui zile inyregi fara mancare si apa, dar nu o poate faca fara sa respire. De aceea, este esential pentru noi toti sa invatam sa practicam modul corect de a respira forta vitala.

Semnificatia respiratiei prelungi

In medie, in conditii normale, oamenii respira de 15 ori intr-un minut (atat inspiratia cat si expiratia dureaza fiecare 2 secunde). Totusi, in timpul unei eruptii de emotii sau anxietate, numarul respiratiilor creste la 25-25 pe minut sau poate chiar mai mult odata cu cresterea intensitatiui emotiilor. Se crede ca respiratia rapida este daunatoare sanatatii si poate influenta circulatia sangelui. In asemenea circumstante, perceptia respiratiei prelungi nu doar ca ne ajuta sa controlam numarul de respiartii dar sa il si scadem la circa 6 respiratii pe minut. Numarul ideal de respiratii de una pe minut, este o tinta ce poate fi atinsa.Nu permitem unei singure respiratii sa intre si sa iasa din noi fara sa fin total constienti de ea.

In general, majoritatea dintre noi nu respira la capacitatea intreaga a plamanilor. Respiratia incompleta conduce la o cantitate insuficienta de oxigen pentru celule, ceea ce se traduce intr-o eficienta scazuta a capacitatii lucrative a corpului. In contrast, respiratia prelunga ne energizeaza corpul. O expiratie prelunga pentru 10-15 minute poate revitaliza o persoana epuizata. Mai jult decat atat, respiratia prelunga ajuta la mentinerea creierului activ si gata de a raspunde, organ ce are un encesar de 3 ori mai amre de oxigen decat restul corpului.

Tehnica

In timpul perceptiei respiratiei, toate 3 seturile de muschi (intercostali, diafragmatici si claviculari) functioneaza intr-un md ritmic pentru a facilita respiratia completa. In timpul procesului corect al respiratiei, aerul intra in plamani ca un flux continuu fara intrerupere. In timpul inspiratiei, plamanii se umplu cu aer si diafragma este coborata, act care umfla abdomenul. In contrast, in timpul expiratiei, plamanii se contracta odata cu muschii abdominali.

Secventa urmatoare ilustreaza modul stiintific corect de a respira:

  • Relaxati-va corpul tinandu-va ochii inchisi
  • Respirati incet, lung si ritmic
  • In timpul inspiratiei, muschii abdominali ar trebui sa se expandeze
  • In timpul expiratiei, muschii abdominali ar trebui sa se contracte
  • Simtiti vibratiile respiratiei la nivelul ombilicului
  • Pentru a evita orice fel de stres nu fortati lungimea inspiratiei
  • Practicati respiratii prelungi si ritmice ce pot fi caracterizate prin elementele de mai jos:
    • Stabilirea unei uniformitati in legatura cu timpul de inspiratie si expiratie prin repetarea de mai multe ori a procesului
    • Timpul pentru expiratie ar trebui sa il depaseasca pe cel de inspiratie. De exemplu daca inspiratia este completa in 8 secunde, expiratia trebuie sa continue pentru cel putin 12 secunde. Expiratia extinsa asigura eliminarea eficienta a dioxidului de carbon din plamani, evitand in acest fel stresul si oboseala.

Beneficii

(a) In plan fizic

  • reglarea presiunii sanguine
  • Amplificarea bioenergiei
  • Intarirea energiei vitale necesare pentru mentinerea unei sanatati bune
  • Reglarea sistemelor nervos si endocrin

(b) Pe plan psihologic

  • Ascutirea abilitatilor ratiunii si memoriei
  • Amplificarea concentrarii mentale
  • Stabilirea unui calm mental
  • Indepartarea de agitatie si anxietate

(c) Pe plan emotional

  • Stabileste un control si un echilibru al emotiilor
  • Usurarea unor trairi negative, a furiei, lacomiei etc…
  • Eliminarea exploziilor de natura emotionala

(d) Pe plan spiritual

  • Realizarea de sine
  • Calmul

Concluzie

Respiratia ne ajuta sa traim in momentul prezent si deci ne tine departe de grijile trecutului si ale viitorului. Constientizarea fiecarei respiratii ne aduce in momentul prezent. Daca am invata copii sa practice respiratia prelungita, zilnic, timp de 20 de minute, acestia si-ar trai viata plini de energie, vigoare si antuziasm. Ar putea astfel sa scape si de mandrie, furie, lacomie si alte trairi negative.

sursa: http://www.preksha.com/EnglishLiterature-Handbook/preksha75meditation.asp

468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *