Meditatia scanarii corpului

Meditatia scanarii corpului

Jun 27, 2013

Meditatia Sacanarii Corpului este deseori folosita de cei care doresc sa practice un gen mai formal de constientizare fara a participa la cursuri de yoga sau tai chi.

  1. Intinde-te pe spate cu picioarele neincrucisate, cu bratele pe langa corp, palmele in sus si ochii inchisi sau deschisi, dupa cum doresti.
  2. Concentreaza-ti atentia pe respiratie si observa cum aerul intra si iese din corp.
  3. Dupa mai multe respiratii profunde, pe masura ce incepi sa te simti confortabil si relaxat, directioneaza-ti atentia catre calcaiul piciorului tau stang. Simte orice senzatie care se produce in acea parte a corpului tau in timp ce ramai constient de respiratia ta. De multe ori, ajuta sa iti imaginezi ca fiecare respiratie curge catre punctul din corp pe care iti concentrezi atentia. Focalizeaza-ti atentia pe calcaiul piciorului tau stang timp de unul sau doua minute.
  4. Apoi muta-ti focusul pe talpa piciorului stang si mentine-ti atentia in acea zona pentru unul sau doua minute in timp ce continui sa fii atent la respiratia ta.
  5. Urmeaza aceeasi procedura pe masura ce iti deplasezi atentia catre glezna piciorului tau stang, apoi catre pulpa piciorului stang, catre genunchi, sold si tot asa, pana parcurgi toate zonele corpului.
  6. Acorda o atentie a parte fiecarei zone in care simti anumite dureri sau care sunt in vizorul vreunui tratament medical (plamani, pancreas etc…).
  7. Acorda o atentie deosebita capului: barbei, obrajilor, buzelor, limbii, gatului ochilor, sprancenelor, tamplelor si scalpului.
  8. In cele din urma, concentreaza-te pe zona din centrul capului, cea mai de sus zona a corpului tau si imagineaza-ti ca pe acolo iti parasesti corpul si pluteste deasupra corpului in timp ce simti ca respiratia ta se amesteca cu pulsul intregului Univers.

bodyscan_feature

sursa: http://1stholistic.com/meditation/hol_meditation_body_scan.htm

468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *