Kayotsarg

Kayotsarg

Jun 28, 2013

Kayotsarg inseamna relaxarea corpului avand constienta deplina. Conform spuselor lui Lord Mahavir, relaxarea ne elibereaza de toate tristetile. Era moderna a pus egal intre kayotsarg si relaxare. Relaxarea este procesul trezirii constiintei si eliberarii sinelui de stres. Primul pas in meditatia Preksha este relaxarea prin care se atinge echilibrul corpului. In aceasta practica muschii sunt eliberati de stres si relaxati prin autosugestie. Practica relaxarii constituie fundatie si pentru anupreksha (contemplatie ) si pentru meditatie. Acestea sunt doua cai importante de a aduce schimbari in viata personala. Numai daca practicati kayotsarg impreuna cu exercitiile anupreksha si meditatia, aceasta devine eficienta.

Obiective

Obiectivele principale ale relaxarii sunt:

  • Sa realizam ca sufletul si corpul sunt doua entitati diferite
  • Sa reducem inertia fizica
  • Sa ascutim inteligenta
  • Sa dezvoltam abilitati de suportabilitate a durerii si a placerii cu calm si echilibru
  • Sa observam subtilitatile corpului interior
  • Sa obtinem controlul emotiilor noastre

Toti acesti factori joaca un rol important in viata spirituala si sunt de o importanta majora pentru un Sadhak, un practicant.

Technica

Exista patru etape pentru kayotsarg:

  • Echilibrul corpului
  • Eliberarea de toate tensiunile
  • Abandonarea corpului material si apropierea de cel subtil
  • Realizarea detasarii sufletului de corp. Realizarea faptului ca sufletul si corpul sunt doua entitati diferite.

Relaxarea poate fi atinsa in oricare dintre posturi. De exemplu:

  • In picioare
  • Stand pe scaun
  • Culcat

Pentru a va relaxa, alegeti-va un loc linistit, curat si placut. Cei care sunt tineri si puternici, pot sa se relaxeze stand in picioare. Cei care sunt in varsta sau mai slabi fizic, pot ori sa stea pe scaun ori lungiti pe spate. In oricare dintre aceste posturi, corpul trebuie sa fie calm si stabil. Gatul si coloana vertebrala trebuie sa fie drepte dar fara a fi rigide si intregul corp trebuie lasat liber. Acum, concentrati-va pe fiecare particica a corpului si experimentati relaxarea parin autosugestie. Relaxarea este foarte folositoare pentru eliberarea de tensiuni sau anxietate. O jumatate de ora de relaxare poate fi echivalenta sau chiar mai eficienta decat doua ore de somn. Ea poate fi practicata pentru o perioada indelungata sau chiar si cu pauze intre sesiuni. Pentru a obtine rezultate diferite, se poate practiva in momente diferite ale zilei.

Durata

Pentru sanatatea fizica si mentala relaxati-va de la 20 de secunde pana la 5 minute, de 7 ori pe zi. Incepeti orice munca cu 2 minute de relaxare.

  • Dupa terminarea oricarei munci, practicati relaxarea timp de 20 de minute
  • Pentru bunastarea emotionala, practicati relaxarea cate 45 de minute in fiecare zi, inaintea pranzului

Beneficii ale kayotsarg

  • Reduce stresul fizic, mental si emotional
  • Alina sistemul nervos
  • Incetineste metabolismul, respiratia si bataile inimii
  • Imbunatateste eficienta operationala
  • Rezolva problemele de insomnie
  • Ajuta o persoana sa ramana calma si in pace in orice situatie
  • Produce schimbari pozitive in cadrul activitatilor bioelectrice ale creierului
  • Ascute intelectul si imbunatateste concentrarea
  • Constientizarea de sine constanta conduce la realizarea sinelui

Concluzie

Am atras atentia faptului ca daca o persoana invata si practica kayotsarg pentru cal putin o jumatate de ora pe zi se va elibera de tensiune in orice circumstanta. Asadar, kayotsarg ne ajuta sa patrundem in profunzimile constiintei.

sursa: http://www.preksha.com/meditation/preksha228meditation.asp

468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *