Douazeci de sfaturi pentru incepatori in meditatie

Douazeci de sfaturi pentru incepatori in meditatie

Jun 17, 2013

Meditatia reprezinta arta de a iti concentra atentia 100% pe un singur punct. Practica vine cu o multitudine de beneficii pentru sanatate extrem de bine publicizate, inclusiv concentrare mai buna, scaderea anxietatii si un sentiment general de fericire. Cu toate ca un mare numar de oameni incearca sa mediteze intr-un anumit moment al vietii lor, un mic procent raman cu aceasta practica pe termien lung.

Sfaturile:

1) Faceti din meditatie o practica constanta. Veti ajunge la urmatorul nivel, in meditatie, stabilindu-va un moment specific (de preferat de doua ori pe zi minim) pentru a fi in nemiscare.

2) Incepeti cu respiratia. Respiratia profunda incetineste ritmul inimii, relaxeaza muschii, concentreaza mintea si este un mod ideal de a incepe practica.

3) Intindeti-va mai intai. Intinzandu-va, va detensionati muschii si tendoanele, astfel incat puteti sa stati intinsi mai condortabil. In plus, intinderea incepe procesul interiorizarii aducand atentia asupra corpului.

4) Meditati cu scop. Incepatorii trebuie sa inteleaga faptul ca meditatia este un proces activ. Arta de a va concentra atentia intr-un singur punct este o munca dificila si trebuie sa fiti 100% implicati!

5) Observati cum frustrarea se infiltreaza in corpul vostru. Aceasta experienta este comuna pentru incepatori care gandesc “hei, ce fac eu aici?” Sau “de ce nu reusesc odata sa imi linistesc mintea?”. Cand acest lucru se intampla, concentrati-va pe respiratie si lasati frustrarea sa iasa din voi.

6) Experimentati.  Cu toate ca mare parte dintre noi vad meditatia ca fiind eficienta sub forma unui yoghin cu picioarele incrucisate sub un copac, incepatorii ar trebui sa experimenteze si sa incerca diferite tipuri de meditatie. Incercati sa stati jos, culcati, cu ochii deschisi, inchisi etc…

7) Simtiti-va partile corpului. O practica extraordinara pentru incepatori, in meditatie, este sa va observati corpul in momentul in care starea meditativa incepe sa se instaleze. Odata ce vi se linisteste mintea, puneti-va atentia in picioare si apoi urcati in sus, de-a lungul corpului (incluzand organele interne).

8) Alegeti-va o anumita camera in care sa meditati. Asigurati-va ca aceasta camera nu este aceeasi cu cea inc are munciti, faceti exercitii sau dormiti. Puneti lumanari si alte stimulente spirituale, in camera, pentru a crea ambianta potrivita.

9) Cititi o carte (sau mai multe) despre meditatie. De preferat este sa cititi un ghid cu instructiuni si o carte ce descrie beneficiile starilor profunde de meditatie.

10) Angajati-va in practica meditatiei pe termen lung. Meditatia este o practica de viata si cele mai mari beneficii le veti obtine cand nu examinati rezultatele practicilor voastre in fiecare zi. 

11) Ascultati CD-uri cu instructiuni.

12) Creati momente de constientizare in timpul zilei. Observandu-va respiratia si “a fi prezent cand nu sunteti in stari meditative este un mod extraordinar de a evolua in ceea ce priveste meditatia”

13) Asigurati-va ca nu veti fi deranjat. Una dintre cele mai mari greseli este sa nu iti asiguri conditiile de practica si liniste.

14) Fiti atenti la micile ajustari necesare. Aceste ajustari pot fi abia perceptibile pentru un observator, insa pot face diferenta in prcatica.

15) Folositi o lumanare. Meditatia cu ochii inchisi poate fi dificila pentru un incepator. O lumanare aprinsa poate fi folosita drept punct de concentrare si se poate transforma intr-o meditatie foarte puternica.

16) Nu va strasati. Acesta poate fi cel mai important sfat pentru incepatori si cel mai greu de implementat. Orice s-ar intampla in timpul meditatiilor nu va stresati. Meditatia este ceea ce este.

17) Meditati in grup. Meditatia cu un partener sau persoana iubita poate avea multe beneficii extraordinare si va poate imbunatati practica.

18) Meditati dimineata devreme. Fara nici un dubiu, primele ore ale diminetii sunt cele mai bune clipe pentru meditatie: este mai liniste, mintea nu este inca plina de zgomotul normal si sunt mai putine sansele sa fiti intrerupti. Treziti-va cu jumatate de ora mai devreme ca sa meditati.

19) Fiti recunoscatori la final. Odata ce ati iesit din meditatie, petreceti 2 sau 3 minute simtind recunostinta pentru sansa de a practica, pentru capacitatea mintii de a se concentra.

20) Observati cand interesul vostru in legatura cu meditatia scade. Inevitabil, veti ajunge la un punct in care meditatia nu mai incape in practica zilnica. Acest moment este cel in care va recomand sa va intoarceti la ascultarea CD-urilor si la citirea cartilor de profil pentru a revigora practica. 

sursa: http://zenhabits.net/meditation-for-beginners-20-practical-tips-for-quieting-the-mind/

468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *